პროფესიული უნარების ტესტები 2018 წელი

სამოდელო გაკვეთილები

                                     სამოდელო  გაკვეთილის  გეგმა
გაკვეთილის თემა

თემა : „ბირთვი“
კლასი
დრო
მე-11
 45 წთ.
 საგნი და პედაგო
მათემატიკა      ხათუნა გოზალიშვილი
მოსწავლეთა რაოდენობა
10
განსაკუთრებული საჭიროებების მქონე მოსწავლეთა რაოდენობა
0

                                         
.სამოდელო გაკვეთილის ტიპი
პრობლემაზე ორიენტირებული
სამოდელო გაკვეთილის ტიპთან შესაბამისობა
 რაოდენობრივი წიგნიერება,
სასწავლო  მიზნები:
 მოსწავლე შეძლებს   ბირთვის კვეთის  აგებას, კვეთაში  მიღებული ფიგურის ფართობის დათვლას ა,აგრეთვე შეძლებს ბირთვისა და კუბის მოცულობის დათვლას . დასმული პრობლემის გადაჭრას და დასკვნის გამოტანას
                                                                                                                                                                     
ესგ-თან კონკრეტული კლასის მისაღწევ შედეგებთან შესაბამისობა
მათ.XI.11 მოსწავლეს შეუძლია სივრცული ფიგურის კვეთებისა და გეგმილების გამოყენება სივრცული ფიგურის შესასწავლად.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
  • მსჯელობს სივრცული ფიგურის კვეთის შესაძლო ფორმაზე და აგებს სივრცული ფიგურის მითითებულ კვეთას;
  • მსჯელობს სივრცული ფიგურის შესაძლო ფორმაზე მისი კვეთის/კვეთების  მიხედვით;

მოსწავლეთა წინარე ცოდნა
მოსწავლეებმა იციან კონუსის და ცილინდრის გვერდითი და სრული ზედაპირირს ფართობების დათვლა . შეუძლიათ ააგონ კონუსის და ცილინდრის კვეთები და გამოთვალონ მიღებული კვეთის ფართობები .  აგრეთვე იციან სიბრტყეში მიღებული ფიგურების უცნობი ზომების გამოთვლა ,კერძოდ წრეწირში ჩახაზული კვადრატის გვერდის და წრეწირზე შემოხაზული კვადრატის გვერდის გამოთვლა, წრეწირის ფართობის გამოთვლა .
გაკვეთილის მსვლელობა/საკლასო მენეჯმენტი
აქტივობა 1: საორგანიზაციო საკითხი  (ვერბალური მეთოდი (2წთ)
აქტივობა 2
 საშინაო დავალების შემოწმება და წინარე ცოდნის გააქტიურება  (5 წთ)
·         აქტივობის მიზანი: წინარე  ცოდნის განმტკიცება   კითხვა- პასუხი
·         გაკვეთილის თემის გაცნობა
·         შეფასების ფორმების და კრიტერიუმების  გაცნობა
კლასის ორგანიზების ფორმა : მთელი კლასი
აქტივობის აღწერა:
 მოსწავლეებს საშინაო დავალებად აქვთ  გვ 224 #  13 ,20
   # 13
ცილინდრს კვეთს სიბრტყე , რომელიც მისი ღერძის პარალელურია. ცილინდრის სიმაღლე  16 სმ-ია, რადიუსი-10 სმ, .იპოვეთ კვეთაში მიღებული ფიგურის ფართობი ,თუ ეს ფიგურა ცილინდრის ფუძის ცენტრიდან  დაშორებულია 6 სმ-ით.
    # 20
კონუსის ღერძული კვეთის ფართობი 24 სმ2-ია ,ფუძის ფართობი 32 სმ2.  იპოვეთ კონუსის სიმაღლე

 სშინაო დავალების შემოწმების შემდეგ  მასწავლებელი მოსწავლეების წინაშე სვამს შემდეგ პრობლემას რომელ შემთხვევაში იქნება დანაკარგი ყველაზე ნაკლები , როცა ბირთვიდან გამოვჭრით უდიდესი მოცულობის კუბს  ,თუ კუბიდან გამოვჭრით უდიდესი მოცულობის ბირთვს  თუ პირველ და მეორე შემთხვევაში ბირთვის  რადიუსი და კუბის  წიბოს სიგრძე იქნება ერთიდაიგივე რიცხვითი სიდიდე  .  მოსწავლეები გამოთქვამენ ვარაუდებს .
        (მინი ლექცია თემაზე ბირთვი (6 წთ )
·         აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი მოსწავლეებს  აცნობს კიდევ  ერთ სივრცულ ფიგურას ბირთვს.  რა არის ბირთვი, რომელი ფიგურის ბრუნვისგან მიიღება იგი, რა არის ბირთვის მხები და მკვეთი სიბრტყე. როგორ გამოითვლება ბირთვის ზედაპირის ფართობი და მოცულობა
·         ( ლაიდ -შოუს ჩვენება )
·         აქტივობა     ( წერითი მეთოდი )  (10 წთ )
·         ახალი მასალის განმტკიცება
·         კლასის ორგანიზების ფორმა: მთელი კლასი
·         აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი მოსწავლეებს აძლევს  შემდეგი სახის დავალებებს
·         1 ამოცანა
·         ბირთვის რადიუსის სიგრძეა 41 სმ. ბირთვი  გადაკვეთილია სიბრტყით , რომელიც ცენტრიდან  40 სმ-ითაა დაშორებული .იპოვეთ კვეთაში მიღებული ფიგურის ფართობი (გვ 230, # 7 )
·         პასუხი ( 81∏  სმ2
·         2 ამოცანა
·         ბირთვის რადიუსის ბოლოზე გავლებულია კვეთა , რომელიც რადიუსთან  30 -იან კუთხეს ადგენს . რადიუსის სიგრძე 4 სმ-ია . იპოვეთ კვეთის ფართობი.
·         პასუხი ( 12 ∏ სმ 2
·         3 ამოცანა
·         ბირთვის რადიუსი არის 4 სმ, ვიპოვოთ ბირთვის მოცულობა
·         პასუხი ( 256/3 ∏ სმ 3 )
·         ამოცანა 4
·         კუბის გვერდის  სიგრძეა 5 სმ. ვიპოვოთ კუბის მოცულობა
·         პასუხი : (125 სმ3   )
·         აქტივობის მიზანი  ნასწავლი მასალის განმტკიცება ,
·         აქტივობა   3  ( ჯგუფური მუშაობა )  (15 წთ )
·         აქტივობის მიზანი : მოსწავლეებმა  შეძლონ  დასმული  პრობლემის გადაჭრა
·         აქტივობის   აღწერა :  მასწავლებელი მოსწავლეებს ყოფს ჯგუფებად და აძლევს თითოეულ ჯგუფს  დავალებას. აღნიშნული პრობლემის უკეთ გააზრებისთვის  მასწავლებელი მოსწავლეებს აჩვენებს სლაიდ-შოუს
·         1 ჯგუფი
·         გვაქვს  ტყვიისგან დამზადებული კუბი , რომლის გვერდის სიგრძე არის 3 სმ. რა მაქსიმალური  რადიუსის ბირთვის გამოჭრა შეგვიძლია ამ კუბიდან ისე , რომ „ დანაკარგი“ იყოს მინიმალური და გამოვთვალოთ „ დაკარგული „ ტყვიის მოცულობა
·         2 ჯგუფი
·         გვაქვს ტყვიის მასალისგან დამზადებული ბირთვი , რომლის რადიუსი არის 3 სმ. რა მაქსიმალური მოცულობის კუბის გამოჭრა შეგვიძლია ამ ბირთვიდან ისე რომ  „დანაკარგი „ იყოს მინიმალური. და გამოვთვალოთ  „დაკარგული „ მასალის მოცულობა
·         აქტივობის მიზანი :  მოსწავლეები შეძლებენ  პრობლემის  გადაჭრის უმარტივესი გზის მოძებნას , კერძოდ  მოცემული ფიგურების კვეთების  საშუალებით  უცნობი სიდიდის  მოძებნას და შემდეგ  საძიებელი მოცულობის  „დანაკარგის“ მოძებნას
აქტივობა 4 : (გასასვლელი ბილეთები) 4 წთ 
 კლასის ორგანიზების ფორმა: ინდივიდუალური მუშაობა
აქტივობის მიზანი :  მოსწავლეებს განუვითარდებათ თვითშეფასების უნარი
აქტივობის აღწერა:
მოსწავლეები შეავსებენ გასასვლელ ბილეთებს
მასწავლებელი შეაფასებს მოსწავლეებს
აქტივობა : 7 (საშინაო დავალების მიცემა) (1წთ )
აქტივობის აღწერა:
მასწავლებელი საშინაო დავალებად მისცემს სახელმძღვანელოდან (მათემატიკა გ. გოგიშვილი კლასი )  გვ  230 # 8, 9, 14
შეფასება და თვითშეფასება
შეფასება იქნება  განმავითარებელი, განმსაზღვრელი, მოსწავლეთა თვითშეფასება  წინასწარ  შედგენილი რუბრიკებით.
სასწავლო რესურსები
სახელმძღვანელო, რვეული, კალამი, ფანქარი ,სახაზავი დაფა, ცარცი,  კომპიუტერი , პროექტორი
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:

               თემის შესწავლის შედეგად მოსწავლეებმა შეძლეს  სივრცული ფიგურების კერძოდ ბირთვის , კვეთების აგება და კვეთაში მიღებული ფიგურის უცნობი სიდიდის  გამოთვლა , აგრეთვე მიღებული ფიგურების  მოცულობების დათვლა

               მოსწავლეებს  განუვითარდათ მსჯელობის და ლოგიკური აზროვნების, მოვლენების და ფაქტების ანალიზის ,დასკვნის გამოტანისა და პრობლემის  გადაწყვეტის, კრიტიკული  აზროვნების  უნარი.






საკლასო მუშაობის შეფასების რუბრიკა
    ქულები



კრიტერი
უმები
მაღალი
(9-10)
საშუალოზე მაღალი
 (7-8)

საშუალო

(5-6)
საშუალოზე დაბალი
(3-4)
დაბალი
(1-2)
აქტივობა 
სივრცული ფიგურის კვეთის აგება
სწრაფად და ზუსტად  ააგო სივრცული ფიგურის კვეთა
 ააგო სივრცული ფიგურის კვეთა მაგრამ მაინც საჭიროებს დახმარებას
ხარვეზები აქვს სივრცული ფიგურების კვეთების აგებისას და საჭიროებს დახმარებას
ყოველთვის საჭიროებს დახმარებას სივრცული ფიგურების კვეთების აგებისას
საეთოდ ვერ აგებს სივრცული ფიგურების კვეთებს
აქტივობა
მიღებული კვეთებიდან დასკვნის გამოტანა
სწრაფად და სწორად გამოიტანა დასკვნა დასმული ამოცანიდან
სწრაფად და სწორად გამოიტანა დასკვნა დასმული ამოცანიდან ,მაგრამ საჭიროებს დახმარებას
გამოაქვს დასკვნა დასმული ამოცანიდან ,მაგრამ ყოველთვის სჭიროებს დახმარებას
იშვიათად გამოაქვს დასკვნა დასმული ამოცანიდან და ყოველთვის საჭიროებს დახმარებას
საერთოდ ვერ გამოაქვს დასკვნა დასმული ამოცანიდან
აქტივობა
დასმული პრობლემის გადაჭრა
სწრაფად და სწორად შეაფასა დასმული პრობლემა და მოძებნა პრობლემის გადაჭრის ოპტიმალური გზა
სწორად შეაფასა დასმული პრობლემა , მოძებნა პრობლემის გადაჭრის გზა , მაგრამ საჭირობს დახმარებას
გაუჭირდა პრობლემის გააზრება და მისი გადაჭრის გზის მოძებნა
გაუჭირდა პრობლემის გააზრება და მისი გადაჭრის გზის მოძებნა  .ყოველთვის საჭიროებს დახმარებას
საერთოდ ვერ მოძებნა პრობლემა


   ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა

კრიტერიუმი
მონაწილეების ჩართულობა
როლების გადანაწილება და შესრულება
გამოცდილების გაზიარება
დროის ლიმიტის დაცვა
სასწავლო ამოცანის შესრულება
ჯამი
ქულა
2
2
2
2
2
  I ჯგუფი






 II  ჯგუფი










გასასვლელი  ბილეთი
დაასრულე  ქვემოთ  მოცემული  წინადადებები:
Ø  დღევანდელი გაკვეთილიდან ჩემთვის ყველაზე საინტერესო იყო იმიტომ, რომ-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ø  ჩემთვის ბუნდოვანი დარჩა------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
დღევანდელი გაკვეთილიდან  რომელ საკითხზე ვისურვებდი უფრო მეტი ინფორმაციის გაგებას (თქვენს მიერ მითითებული საკითხი გთხოვთ ჩაიწეროთ საშინაო დავალების რვეულშიც)--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



სივრცული ფიგურები-ის სურათის შედეგი






Комментариев нет:

Отправить комментарий