პროფესიული უნარების ტესტები 2018 წელი

სამოდელო გაკვეთილი თემაზე : ცილინდრი .კონუსი

                                     სამოდელო  გაკვეთილის  გეგმა
გაკვეთილის თემა

თემა : „ცილინდრი . კონუსი“
კლასი
დრო
მე-11       
45 წთ.
 საგნი და პედაგო
მათემატიკა      ხათუნა გოზალიშვილი
მოსწავლეთა რაოდენობა
12
განსაკუთრებული საჭიროებების მქონე მოსწავლეთა რაოდენობა
0

                                         
.სამოდელო გაკვეთილის ტიპი
გამჭოლი კომპეტენცია
სამოდელო გაკვეთილის ტიპთან შესაბამისობა
 რაოდენობრივი წიგნიერება .
სასწავლო  მიზნები:
 მოსწავლე შეძლებს  მოცემული  სივრცული ფიგურების    მაკეტების მეშვეობით  საძიებელი კვეთის აგებას  . კვეთაში მიღებული ფიგურის დასახელებას და შემდეგ  საძიებელი  ფართობის დათვლას .
                                                                                                                                                                     
ესგ-თან კონკრეტული კლასის მისაღწევ შედეგებთან შესაბამისობა
მათ.XI.11 მოსწავლეს შეუძლია სივრცული ფიგურის კვეთებისა და გეგმილების გამოყენება სივრცული ფიგურის შესასწავლად.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
  • მსჯელობს სივრცული ფიგურის კვეთის შესაძლო ფორმაზე და აგებს სივრცული ფიგურის მითითებულ კვეთას;
  • მსჯელობს სივრცული ფიგურის შესაძლო ფორმაზე მისი კვეთის/კვეთების  მიხედვით;


მოსწავლეთა წინარე ცოდნა
მოსწავლეებმა  იციან მართკუთხა პარალელეპიპედის , კუბის , პირამიდის ღერძული კვეთის აგება და კვეთაში  მიღებული ფიგურის ფართობის დათვლა.
გაკვეთილის მსვლელობა/საკლასო მენეჯმენტი
 1: საორგანიზაციო საკითხი  (ვერბალური მეთოდი 2 წთ)
 აქტივობა 2:      საშინაო დავალების შემოწმება და წინარე ცოდნის გააქტიურება  (5 წთ)
·         აქტივობის მიზანი: წინარე  ცოდნის განმტკიცება   (კითხვა- პასუხი )
·         გაკვეთილის თემის გაცნობა
·         შეფასების ფორმების და კრიტერიუმების  გაცნობა
კლასის ორგანიზების ფორმა : მთელი კლასი
აქტივობის აღწერა:
 მოსწავლეებს საშინაო დავალებად აქვთ  გვ 220 # 10 # 11 .
           # 10
AOB არის 150-იანი  ორწახნაგა კუთხის ხაზოვანი კუთხე. OA=OB=12.  იპოვეთ AB.
            # 11
BAC არის 45 -იანი ორწახნაგა კუთხის ხაზოვენი კუთხე . AB=AC. BC= 10 სმ. იპოვეთ AB  და AC.

     მასწავლებელი საორგანიზაციო საკითხის მოგვარების შემდეგ ( მისალმება , ჟურნალის წარმოება ) ამოწმებს საშინაო დავალებას . მოსწავლეები შერჩევითი მეთოდის მეშვეობით დაფაზე წერენ საშინაო დავალებას და ამოწმებენ რამდენად სწორად აქვთ შესრულებული  . შეცდომის აღმოჩენის შემთხვევაში  ასწორებენ დავალებას . დავალების შემოწმების შემდეგ მასწავლებელი მოსწავლეებს აცნობს ახალი გაკვეთილის თემას ,მიზანს  და შფასების კრიტერიუმებს.

აქტივობა 3   .მინი ლექცია თემაზე ცილინდრი და კონუსი (სლაიდ -შოუ ) (5 წთ )
აქტივობის მიზანი:   მოსწავლეებმა მიიღონ ინფორმაცია  ცილინდრის და კონუსის  შესახებ .  
·         აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი მოსწავლეებს აცნობს კიდევ ორ სივრცულ ფიგურას ცილინდრს და კონუსს.  რა არის ცილინდრი და კონუსი . რომელი ფიგურების  ბრუნვისგან მიიღება ეს ფიგურები .                                             აქტივობა 4.   ცილინდრის და კონუსის ღერძული კვეთის აგება და  მოკლე  პრეზენტაციის გაკეთება                                                                                                          (დრო 5 წთ )
·         აქტივობის მიზანი:  მოსწავლეებმა დამოუკიდებლად  შეძლონ ცილინდრის და კონუსის  „მაკეტების „  საშუალებით გამოიყვანონ მოცემული სივრცული ფიგურების ღერძულ  კვეთაში მიღებული ფიგურები და დაასახელონ ისინი .                  
აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი მოსწავლეებს ყოფს ორ ჯგუფად და  ურიგებს მათ წვენის ჩხირებისაგან გაკეთებულ ცილინდრის და კონუსის „ მაკეტს „  .აძლევს დავალების ინსტრუქციას  და აგრეთვე სამუშაოსთვის შესასრულებელ დროს . მოსწავლეები მოცემულ ფიგურაზე ამაგრებენ ჭიკარტებს და საქსოვი ძაფის დახმარებით აგებენ საძიებელ კვეთას . შემდეგ ასახელებენ კვეთაში  მიღებულ ფიგურას . აკეთებენ მოკლე პრეზენტაციას  ( თითო ჯგუფს თითო ფიგურა) . მასწავლებელი აქტივობის შემდეგ აფასებს ჯგუფებს შესაბამისი შეფასების რუბრიკით ( დანართი # 2)
·         აქტივობა 5   :     ამოცანების ამოხსნა   (10 წთ )
·         კლასის ორგანიზების ფორმა: ინდივიდუალური მუშაობა
·         აქტივობის მიზანი:  ნასწავლი მასალის განმტკიცება 
·         აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი მოსწავლეებს აძლევს  შემდეგი სახის დავალებებს . აგრეთვე , აძლევს დავალების შესასრულებლად  დროს და   საჭიროების შემთხვევაში ეხმარება მათ . აქტივობის შემდეგ მასწავლებელი აფასებს  მოსწავლეებს (დანართი #1 ). მოსწავლეები  შეირჩევიან  შემთხვევითი პრინციპით  სტიკერების დახმარებით .
·              ამოცანა #1
·         ცილინდრის ღერძული კვეთის დიაგონალია 12 სმ. იგი ფუძის სიბრტყესთან ადგენს 30 -იან კუთხეს . რისი ტოლია ცილინდრის სიმაღლე
·              ამოცანა #2
·         კონუსის სიმაღლეა 12 სმ, ფუძის რადიუსი -5 სმ. იპოვეთ კონუსის მსახველი.
·              ამოცანა #3
კონუსის ღერძული კვეთა ტოლგვერდა სამკუთხედია , მისი გვერდი 16 სმ-ია. რისი ტოლია კონუსის სიმაღლე.
·         აქტივობა 6  : ამოცანების ამოხსნა   (13 წთ )
·         აქტივობის მიზანი ნასწავლი მასალის განმტკიცება
·         აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი მოსწავლეებს ყოფს ორ ჯგუფად და  თითოეულ ჯგუფს აძლევს  ამოცანებს .  აძლევს აქტივობისათვის შესასრულებელ დროს და დავალების ინსტრუქციას . დროდადრო მასწავლებელი მოსწავლეებს ახსენებს დარჩენილ დროს. აქტივობის შესრულების დროს მასწავლებელი საჭიროების შემთხვევაში ეხმარება მათ. მოსწავლეები ამოცანების ამოხსნის შემდეგ აკეთებენ პრეზენტაციას თითოეული ჯგუფი ცალ-ცალკე . აქტივობის შემდეგ მოსწავლეები ფასდებიან  (დანართი #2 )
·         1 ჯგუფი
ცილინდრს კვეთს სიბრტყე ,რომელიც მისი ღერძის პარალელურია.  ცილინდრის სიმაღლე 16 სმ-ია , რადიუსი-10 სმ. იპოვეთ კვეთაში მიღებული ფიგურის ფართობი , თუ ეს ფიგურა ცილინდრის ფუძის ცენტრიდან დაშორებულია 6 სმ-ით.
·         2 ჯგუფი
კონუსის ღერძული კვეთის ფართობი 24 სმ -ია , ფუძის ფართობი 32 სმ . იპოვეთ კონუსის სიმაღლე.
აქტივობა 7 : გასასვლელი ბილეთების შევსება  ( 4 წთ  )
 კლასის ორგანიზების ფორმა: ინდივიდუალური მუშაობა
აქტივობის აღწერა:
მოსწავლეები შეავსებენ გასასვლელ ბილეთებს
აქტივობა : 8  საშინაო დავალების მიცემა (1წთ )
აქტივობის აღწერა:
მასწავლებელი საშინაო დავალებად მისცემს სახელმძღვანელოდან (მათემატიკა გ. გოგიშვილი  მე 11-კლასი )  გვ  224 # 7 ,#10, #11.
შეფასება და თვითშეფასება
შეფასება იქნება განმსაზღვრელი ,  განმავითარებელი ( გასასვლელი ბილეთბი ).
სასწავლო რესურსები
სახელმძღვანელო, რვეული, კალამი, ფანქარი ,სახაზავი დაფა, ცარცი, კონუსის და ცილინდრის „ მაკეტები „  ჭიკარტები , საქსოვი ძაფი ,   პროექტორი .
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:

             თემის შესწავლის შედეგად მოსწავლეებმა შეძლეს  ცილინდრში და კონუსში საძიებელი   კვეთის აგება და კვეთაში მიღებული ფიგურის უცნობი სიდიდის   პოვნა .

Комментариев нет:

Отправить комментарий